E-commerce automatiseren met Digitale Assistenten

Eigenaren van webshops weten dat er veel waarde zit in de informatie die in hun e-commerce platform zit. Alleen het benaderen en acteren op deze data is niet voor iedereen weggelegd. Het is een tijdrovend klusje om alle datapunten boven water te krijgen, en om die om te zetten in bruikbare informatie.

Een digitale assistent kan er voor zorgen dat deze informatie 24/7 beschikbaar is, en dat de juiste acties automatisch uitgevoerd worden. Bijvoorbeeld bij winkelwagens die niet afgerekend zijn, waar doormiddel van retargetting toch een sales gemaakt kan worden. Klanten die op de hoogte gehouden worden van de status van hun bestelling zijn geduldiger en vriendelijker. En bovendien kunnen digitale assistenten je klanten begeleiden naar een persoonlijk product advies.

Nieuwe mogelijkheden

Een digitale assistent zorgt er voor dat u meer gedaan krijgt in minder tijd. Dat is vooral handig als uw webshop zo hard gegroeid is dat er eigenlijk geen tijd meer is om goede service te verlenen. Wat we dan vaak zien is dat ondernemers bereid zijn iets minder marge te nemen, bijvoorbeeld door gratis retouren aan te bieden. Terwijl dat wanneer je de klant een paar minuten te woord hebt gestaan hij/zij eigenlijk direct het juiste artikel had kunnen kiezen.

Ook wanneer je kijkt naar de inzichten die je kunt verzamelen door een simpele analyse te maken van bezoekers, verkopen en advertentie uitgaven zou je eigenlijk verwachten dat iedere e-commerce ondernemer een digitale assistent zou moeten gebruiken.

Zelf direct aan de slag met een persoonlijk assistent?

Onze kant en klare robots zij uitermate geschikt voor technisch aangelegde personen om te integreren met ieder ander type applicatie. Maar wij leveren ook oplossingen voor maatwerk en begeleiden onze klanten naar een volledige operationele Proof Of Concept.